The British Broadcasting Corporation (BBC) has tendered unreserved apology to Muhammad Sanusi II, Emir of Kano, over wrong reports that he was under investigations regarding mismanagement of funds belonging to the Kano emirate.

In a letter by Jamie Angus, BBC editorial director, the media outfit expressed its apologies to the royal father for the incorrect report accusing him of lavishly spending N4 billion belonging to the emirate.

See Also: Emir of Kano, Sanusi, supports CBN’s assets sale

Apologising to Sanusi, the BBC editorial director Wrote:

“The reports that appeared on BBC website were purportedly based on the interview that Mr. Muhyi Magaji, chairman of Kano state public complaints and anti-corruption commission gave to our bureau in Abuja.”

“The recording of the interview was passed to another colleague in Abuja office, summarised in a dispatch and then sent to London where the online report was written and published.

See Also: EFCC investigating three Federal Universities -Minister of Education

“It is now clear from our investigations that the reports did not accurately reflect what we were told by Mr. Magaji, who had, in fact, made clear to our reporter that you had not been invited in for questioning and indeed that it was unlikely that there would be a need to invite you for question.

“Accordingly, the report we published suggested that you were under personal investigation was not correct and for that I offer my sincere apologies”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.